Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Mantuitorul nostru Iisus Hristos rosteste aceasta sentinta grava: "Orice pacat, orice hulire se va ierta oamenilor, dar hulirea impotriva Duhului Sfant nu se va ierta. Celui care va zice cuvant impotriva Fiului Omului se va ierta lui; dar celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va
Cladirea destinata sa fie biserica devine prin sfintirea ei de catre arhiereu locasul lui Hristos, locasul in care se va putea savarsi Sfanta Liturghie, avand pe Hristos ca lucrator in ea, ca Cel in al carui Trup si Sange se vor preface Cinstitele Daruri, ca sa se impartaseasca credinciosii
Subiectul de fata este impus de insasi situatia actuala a omenirii, care se afla - in ansamblul ei - in plin avant spre realizarea aspiratiilor sale fundamentale, inalte si legitime. Traim astazi in timpul unor transformari rapide, substantiale si adanci. Drept aceea, se impune a reliefa
Prima coordonata, pe care socotim ca o urmareste in ecumenism Biserica Ortodoxa, este unirea tuturor Bisericilor in integritatea invataturii apostolice marturisita in Biserica nedivizata de la inceput. O unitate in care unele Biserici sunt indiferente la o parte din aceasta invatatura
Publicand in traducere germana Cele o suta de capete ale lui Calist si Ignatie Xanthopol, AM. Ammann vorbeste de rolul avut de isihasti in Biserica greaca si rusa. El nu aminteste insa nimic de existenta isihasmului si a spiritualitatii filocalice si isihaste in viata ortodoxiei romanesti
Notiunea de diaconie sau de slujire reprezinta una din ideile fundamentale ale "Sfintei Scripturi. In Sfanta Scriptura si mai ales in Noul Testament se descopera intreaga semnificatie si sensul deplin al diaconiei sau slujirii
Dupa credinta crestina, lumea are un inceput si o cauza: activitatea vesnic creatoare si bunatatea lui Dumnezeu, precum si o menire si un scop final spre care tinde: desavarsirea si innoirea. Spre acest tel final se indreapta, pe diferite
Iubirea, cu multiplele ei aspecte, este notiunea care face specificul Legii celei Noi. In Legea cea Noua se subliniaza faptul ca Dumnezeu poarta grija lumii, animat de iubire, ca Fiul s-a intrupat impins fiind de iubire fata de oameni
In ce priveste venirea la existenta a celor doua, adica a sufletului si a trupului, timpul facerii este acelasi, nici una primind facerea, cum am spus, inaintea celeilalte, sau dupa cealalta, ca sa nu se rupa specia formata ca intreg din doua
Fara sa fi primit armatura dogmatica, tema iadului si a destinului sau, mereu prezenta in slujbe, se universalizeaza. Raul nu e o substanta. O vointa pervertita, constienta si geloasa pentru autonomia ei, dinamica in transgresarea normelor
Din Sfanta Scriptura aflam ca tehnica a aparut in lume dupa caderea omului in pacat. Abia in capitolul IV al Genezei ni se spune, dupa indepartarea omului din Paradis, ca Tubalcain a fost batator cu ciocane, faurar de arama si de fier
Invatatura Scripturii despre Imparatia lui Dumnezeu este coloana vertebrala a tuturor revelatiilor si totodata cea mai rezistenta cupla intre cele doua Testamente. Cand Calvin face deosebirea amintita intre regnum si regjmentum Dei
Grigorie de Nyssa, episcop de Nyssa, unul din marii parinti capadocieni, alaturi de fratele sau Sf. Vasile cel Mare si Sf. Grigorie de Nazianz. Daca Sf. Vasile cel Mare era considerat -om de actiune-, iar Sf. Grigorie de Nazianz, -teologul-, Grigorie de Nyssa a fost supranumit -filosoful si...
Dintre scrierile biblice vechitestamentare, Psaltirea este in mod cert cea mai populara. Ea a ramas ceea ce a fost de la inceput : o carte a sufletului credinciosilor. Mantuitorul insusi a vorbit despre ea ca despre o scriere reprezentativa
Traim intr-o lume ale carei mutatii au un ritm extrem de rapid, surprinzatoare chiar si pentru cei ce le-au generat. Dezvoltarea continua a tehnologiei si a stiintei este o evidenta ce afirma progresul umanitatii spre fericire si bunastare materiala. Era moderna si civilizatia tehnologica
Boboteaza - Botezul Domnului este cunoscut in popor sub denumirea de Boboteaza. Botezul Mantuitorului in Iordan, de catre Sfantul Ioan Botezatorul, poarta si denumirea de Epifania sau Teofania, termeni care provin din limba greaca si inseamna aratare
Privind la spectacolul pe care il ofera stalpnicii de la o distanta de un mileniu si jumatate, ne putem inchipui ca dedicandu-se unei asemenea nevointe aspre pe stalp, ei s-au autocondamnat la un suicid lent. Statisticile pe care documentele le permit a fi intocmite sunt insa de natura sa distruga...
In operele sale preponderent exegetice, Sf. Ioan Gura de Aur scoate in evidenta sensurile profunde ale chemarii Mantuitorului la luarea crucii pentru fiecare crestin. Ca cel mai mare interpret al Sfintelor Scripturi, Sf. Ioan Hrisostom
Indumnezeirea creaturilor se va realiza in deplinatatea sa in veacul viitor, dupa invierea mortilor. Totusi, aceasta unire indumnezeitoare trebuie sa se infaptuiasca treptat inca de aici, schimband firea stricacioasa si stricata, adaptand-o la viata cea vesnica
In crestinismul apusean este scoasa in relief latura omeneasca a lui Hristos. Hristos e omul care, datorita faptului ca e si Dumnezeu, poate suferi in locul nostru pentru a aduce lui Dumnezeu satisfactia cuvenita